Virginijos Krasauskienės fotografijų paroda „Kelionės prisiminimai – Slovakijos kalnai“

2020-08-30

Prieš trejus metus turėjau galimybę pamatyti Slovakijos kalnus. Svaiginantis kalnų grožis, baltos viršukalnės, šniokščiantys kriokliai, romantiškas plaukimas upe, tyras oras įspūdį paliko ilgam. Keliavome pavasarį. Kelionės pradžioje keltuvais pasikėlėme į Skalnate Pleso (1751 m). Grožėjomės nuostabiomis Aukštųjų Tatrų kalnų keteromis. Keliavome kalnų takeliais pėsčiomis, gėrėjomės vaizdinga kalnų panorama, šaltosios Tėkmės kriokliais. Grožėjomės ne tik kalnais, bet ir uolomis, žemaūgėmis pušelėmis, samanomis, kerpėmis. Gaila, labai daug medžių buvo išlaužyta praūžusios audros.
Kitą dieną pėsčiomis keliavome po Pieninių nacionalinį parką. Plaukėme mediniais plaustais Dunajeco upe. Grožėjomės Sokolica, Septynių vienuolių kalnais, Trijų karūnų kalnu, vaizdingais upės krantais. Klausėmės plaustų vairininkų pasakojamų legendų apie kalnus, uolas.
Paskutinę kelionės dieną kopėme į Sokolica viršukalnę (747 m). Nuo viršukalnės grožėjomės kvapą gniaužiančiais vaizdais į Dunajeco upę ir Pieninių nacionalinį parką. Aplankėme Stara Lubovna pilį – įsikūrusią ant uolos, jau nuo 1311 metų laikomą viena iš karališkųjų rezidencijų. Užsukome į senosios kaimo architektūros ir buities muziejų po atviru dangumi, kuriame daugybė medinių namų. Juose gausu liaudiškų papročių ir tradicijų atributikos. Kelionėje oras pasitaikė puikus, prisikvėpavom tyru kalnų oru ir dabar žiūrint nuotraukas norisi vėl sugrįžti į kalnus. Tikiuosi, kad ir jums patiks kalnų vaizdai...