Edukacija

Atgal

Edukacija

  2024-01-10

ROKIŠKIO JUOZO KELIUOČIO VIEŠOSIOS BIBLIOTEKOS VAIKŲ IR JAUNIMO SKYRIAUS

EDUKACINĖS PROGRAMOS
 
Įgyvendiname edukacines programas ikimokyklinio ugdymo ir moksleivių grupėms (iki 25 asmenų)
Informacija ir registracija telefonu (8 458) 52793,
El. p: vaikai.jaunimas@gmail.com
Adresas: Taikos g. 19-2, Rokiškis
Laikas: antradieniais – ketvirtadieniais
Kaina: 1,00 Eur
*  - edukacinė programa dalyvauja Kultūros pase.
  • LĖLĖ - RAKTAS Į VAIKO ŠIRDĮ*
Programa skirta ikimokyklinio amžiaus vaikų ir 1 - 8 klasių mokinių grupėms.
  Trukmė: 90 min.
Dalyviams pristatoma bibliotekos lėlių teatro „Padaužiukai“ istorija, sukurtos lėlės, jų valdymo technika, gamyba. Edukatorė kūrybiškai bei žaismingai demonstruoja pasakų knygas, teatrines lėles. Vaikai turi galimybę pasirinkti personažą, paimti ją į rankas ir „prakalbinti“.
Kūrybinėje dalyje, priklausomai nuo dalyvių amžiaus, gaminamos skirtingų tipų ir sudėtingumo lėlės.
  • PELĖDA – IŠMINTIES IR PASTOVUMO SIMBOLIS
Programa skirta ikimokyklinio amžiaus vaikų ir 1 - 8 klasių mokinių grupėms.
  Trukmė: 60 min.
Pelėdų ekspozicijos lankymas. Pelėdikė Bronikė pasakoja, rodo sukauptus eksponatus, akcentuoja dirbinių įvairovę, gaminimo medžiagų subtilybės, atskleidžia sąsajas, nulėmusias pasirinkimą bibliotekoje kolekcionuoti šiuos dirbinius. Skaidrių pagalba supažindinama su Lietuvoje gyvenančių pelėdų rūšimis, ypatumais, klausomasi jų balsų. Pasitelkus lietuvių tautosaką, atskleidžiamos slėpiningos galios, mitai, legendos apie šį, manoma, paslaptingą antgamtinių galių turintį paukštį.
Praktinė dalis, priklausomai nuo dalyvių amžiaus: pelėdos paveiksliuko spalvinimas, pelėdos lankstymas origami technika arba komandinis žaidimas „Lobio ieškojimas“.
  • MIRIORAMA – JUDANTI KNYGOS PANORAMA
Programa skirta ikimokyklinio amžiaus vaikų ir 1 - 8 klasių mokinių grupėms.
  Trukmė: 90 min.
Edukacinės programos esmė - kitoks knygos skaitymas, t. y. perskaitę knygą, dalyviai ją aptaria kartu su bibliotekininkais, ant popieriaus ritinio piešia perskaitytos knygos susiliejančius vaizdus, veikėjus. Sukurta ritininė vaikų knyga pavirsta užburiančiu judančių vaizdų filmu – miriorama, kuri yra demonstruojama kaip judanti knygos panorama. Praktinėje dalyje vyksta kūrybinis komandinis darbas: skaitymas, mąstymas, minčių reiškimas, iliustravimas naudojant įvairią techniką, įtaigus kūrinio pristatymas auditorijai.
  • KĄ OŠIA DVIRAGIS?*
Programa skirta ikimokyklinio amžiaus vaikų ir 1 - 8 klasių mokinių grupėms.
  Trukmė: 60 min.
Pristatomas interaktyvus Aukštaitijos žemėlapis – ,,kilimas“ su 7 šiame etnografiniame regione esančiais istorijos ir gamtos paminklais. Vyksta interaktyvaus „kilimo“ demonstravimas, mokymas skenuoti planšete, telefonu ir atlikti užduotis: užkoduotų legendų išklausymas ir žinių patikrinimui užduodami klausimai. Vėliau pasakojama apie ežeringą Rokiškio kraštą, Dviragio ežerą ir jame esančią pačią didžiausią Lietuvos salą, kurioje įsikūręs Salų miestelis. Remiantis pasakojamąja tautosaka ir kita informacija, apie ežerą bei jo kilmę sekami padavimai. 
Praktinėje dalyje kūrybinis užsiėmimas „Saginės žuvys“ arba viktorina apie žuvis „Ar pažįsti jas?“.
  • OŽAKMENIS – ROKIŠKIO „PUNTUKAS“*
Programa skirta ikimokyklinio amžiaus vaikų ir 1 - 8 klasių mokinių grupėms.
  Trukmė: 60 min.
Programos metu vyksta interaktyvaus Aukštaitijos žemėlapio – „kilimo“ su pasirinktais 7 šiame etnografiniame regione esančiais istorijos ir gamtos paminklais pristatymas. Demonstruojamos interaktyvaus „kilimo“ galimybės, dalyviai mokosi skenuoti planšete, telefonu ir atlikti užduotis. Vėliau pasakojama akmens atsiradimo istorija, jo kelią iki šių dienų, didžiausius Lietuvos riedulius. Skaidrėse demonstruojami kokie akmeniniai turtai, garsėjantys keistomis istorijomis ir neįtikėtinomis legendomis, slypi Rokiškio rajone, pristatomas stambiausias rajono riedulys Ožakmenis, jo geografiniai duomenys, padavimas. Programos metu žaidžiami judrūs piemenukų žaidimai arba „Akmenukų piramidė“.
  • DVYLIKA BROLIŲ JUODVARNIAIS LAKSTANČIŲ*
Programa skirta  ikimokyklinio amžiaus vaikų ir 1 – 4 klasių mokinių grupėms
  Trukmė: 60 min.
Edukacinės programos metu netradicinėje erdvėje gamtos apsuptyje pasakojama istorija nuo pat pirmos minutės įtraukia į siužeto vingius. Vaikai ne tik klausysis sekamos pasakos, bet ir patys aktyviai joje dalyvaus ir padės pagrindiniams personažams įveikti kliūtis. Trumpa meditacija pradedamas užsiėmimas, išsirutuliuoja iki judrių žaidimų, kurių pagalba tradiciškai, gėris nugali blogį.
  • JUODAI BALTA MINTIS*
Programa skirta 5 - 12 klasių mokinių grupėms
  Trukmė: 90 min.
Prezentacijos metu pristatoma ir pasakojama apie grafiką, jos rūšis, išraiškos priemones, piešimo elementus, formos. Rodomi sukurti grafikos darbų pavyzdžiai.
Kūrybinė užduotis – susikurti autorinį grafikos darbą - atviruką savo draugui ir jį pristatyti.
  • PRISIJAUKINK BAUBĄ*
Programa skirta 3 - 7 klasių mokinių grupėms.
  Trukmė: 90 min.
Dalyviai išgirsta pasakojimą apie lietuvių mitologinę būtybę, sutinkamą tautosakoje, rašytojų kūryboje nuo seniausių laikų iki mūsų dienų – Baubą, ieško sąsajų su kitų tautų folkloru. Baubas - lietuvių vaikų mitologijos personažas, kuriuo senovėje gąsdindavo vaikus. Susipažinę su programos edukacine medžiaga, dalyviai patys išbando savo jėgas kūrybiniame procese: turi galimybę savo rankomis pasigaminti iš vilnos veltą darbelį – Baubuką. Naujasis draugas Baubukas „parkeliauja“ į kiekvieno dalyvio namus.
  • „KAS TAS KAUKUTIS?“*
Programa skirta: 2 - 5 klasių mokinių grupėms.
  Trukmė: 90 min.
Programa skirta sudominti lietuvių mitologija, tautosaka ir literatūra, skatinti vaikus skaityti lietuvių liaudies pasakas, per šį tautosakos žanrą formuojant augančio žmogaus asmenybę, ugdant norą pažinti. Dalyvius skaidrėmis iliustruotas pasakojimas supažindins su lietuvių mitinėmis būtybėmis, sutinkamomis tautosakoje, pasakose, rašytojų kūryboje nuo seniausių laikų iki mūsų dienų - kaukais. Kur gyvena kaukai, kaip jie atrodo, kuo minta? Kaip kaukai sutaria su žmonėmis? Kaip sekasi kaukams šiandien?
Susipažinę su edukacinės-mitologinės programos medžiaga, dalyviai išbandys savo jėgas kūrybiniame procese: pasigamins darbelį, atliktą mišria koliažo technika. Iš natūralių medžiagų pasigamintas kūrybinis darbelis „Kaukutis“ suteiks šiltų emocijų, įkvėps naujiems sumanymams, darbams.
  • KNYGUTĖS PLEPUTĖS
Programa skirta ikimokyklinio ir priešmokykliniougdymo vaikų grupėms, šeimoms.
  Trukmė: 45 min.
Programos tikslas - skatinti dar neskaitančius vaikus pamilti knygą ir atkreipti auklėtojų, tėvų dėmesį į jos svarbą vaiko vystymuisi. Dalyviai sužino apie vaikiškas knygas, kurios gali būti įvairiausių formų, kai kada net panašesnės į žaislą, nei į knygą. Smagiai pristatomos smalsumą ir pažintinius gebėjimus lavinančios knygelės: žaislinės, garsinės, erdvinės, išlankstomos, paveikslėlių knygelės. Įdomios, spalvingos knygelės pamažu nutiesia vaikui kelią į žinių šalį.  
Kūrybinis užsiėmimas „Mano knyga“ – „zine“ išlankstomos knygelės gaminimas.
  • ŽAIDŽIAME DRAUGOTEKĄ
Programa skirta 5 – 8 klasių mokiniams
  Trukmė 45–90 min. (Atsižvelgiama į pedagogo, atvedusio dalyvius į edukaciją, pageidavimą).
 
Edukacinė programa sudaryta iš penkių edukacinių užsiėmimų, supažindinančių dalyvius su interaktyvaus žaidimo „Draugoteka“ herojais. Pažindami herojus ir atlikdami interaktyvias kūrybines užduotis dalyviai analizuoja savo emocijas, mokosi kurti socialinius santykius su aplinka.
Edukacinę programą sudaro šie edukaciniai užsiėmimai:
 
„Saulė ir netikėti atspindžiai knygose“. Edukacinis užsiėmimas supažindina su literatūra, pasakojančia apie negalią turinčius ir kitokius knygų herojus. Užsiėmimo metu dalyviai interaktyviais metodais analizuoja situacijas knygose, į kurias patenka knygų herojai, nagrinėja žaidimo ir knygų herojų portretus, charakterius bei mokosi atpažinti savo gyvenimiškų situacijų atspindžius literatūroje.
„Klaudija ir paguodos paieškos knygose“. Užsiėmimas supažindina su literatūra, pasakojančia apie savo namų netekusius ar gyvenamą vietą priverstus pakeisti asmenis. Edukaciniame užsiėmime atliekamos kūrybinės užduotys moko naudoti įgytą kultūrinę patirtį diskusijoje apie kitų kultūrų žmones, identifikuoti savo artimos kultūrinės aplinkos bruožus, įvardyti savo kultūros ir asmenines vertybes.
„Elijus ir stebuklingi nuotykiai knygų puslapiuose“. Edukacinio užsiėmimo metu dalyviai atlieka įtraukias užduotis, analizuoja ir interpretuoja knygų ištraukas, siedami su platesniu kultūriniu ir socialiniu kontekstu. Kuria skaitmeninį turinį, pasakojimą apie Elijaus personažą, aktyviai dalyvauja kūrybinėje veikloje kaip kūrėjai, vertintojai, aktyvūs stebėtojai ir interpretuotojai.
„Jonas ir rūpesčių sprendimo būdai knygose“. Užsiėmimas supažindina su literatūra, pasakojančia apie rūpesčių kamuojamus jų bendraamžius. Atliekamos kūrybinės užduotys moko dalyvius naudoti įgytą kultūrinę patirtį diskusijoje apie savo ir kitų asmenų emocinę būklę, rūpesčius, atpažinti rūpesčių turintį asmenį.
„Luna ir nepaprastos knygų herojų savybės“. Dalyviai susipažįsta su literatūra, kurioje kalbama apie teigiamus ir neigiamus personažus, atlikdami kūrybines užduotis nagrinėja knygų ir žaidimo „Draugoteka“ personažų aprašymus, ieško teigiamų ir neigiamų savybių įvairiose gyvenimiškose situacijose, lygina artimos aplinkos bruožus su knygose aprašoma aplinka, ima geriau suprasti savo vertybinę sistemą įsivaizduodami, kaip jie pasielgtų vienoje ar kitoje situacijoje.
  • EKSKURSIJOS
Vaikų ir jaunimo skyrius kviečia jaunuosius skaitytojus susipažinti.
  Trukmė: 30 min.
Ekskursijos vedamos darbo dienomis organizuotoms grupėms. Lydimi bibliotekininkės aplankysite bibliotekos erdves ir sužinosite apie teikiamas paslaugas.