Įgyvendiname edukacines programas, skirtas moksleivių, ikimokyklinio ugdymo grupėms (
iki 25 asmenų).
Registracija ir informacija telefonu: 8 458 52793, el. p.:
vaikai.jaunimas@gmail.comLaikas: antradieniais – ketvirtadieniais nuo 10 val.
Kaina: 1 asmeniui – 1,00 Eur
* - edukacinė programa dalyvauja
Kultūros pase.
- „Lėlė - raktas į vaiko širdį“ *
Trukmė: 1,30 val.
Programa skirta: ikimokyklinukams, 1 - 8 klasių mokinių grupėms.
Dalyviams pristatoma bibliotekos lėlių teatro „Padaužiukai“ istorija, sukurtos lėlės, jų valdymo technika, gamyba. Vedėja pelėdikė Bronikė kūrybiškai bei žaismingai demonstruoja „Pasakų namelyje“, stovuose eksponuojamas pasakų knyaos, teatrines lėles. Vaikai turi galimybę pasirinkti personažą, paimti ją į rankas ir „prakalbinti”. Su teatrinėmis lėlėmis sekama pasaka - žaidimas „Ropė“. Praktinėje - kūrybinėje veikloje, priklausomai nuo dalyvių amžiaus, gaminamos skirtingų tipų ir sudėtingumo lėlės: 1- 2 klasių mokiniai kuria lazdelines lėles iš popieriaus; 3 - 8 klasių mokiniai - pirštukines lėles iš dirbtinio veltinio (
filco). Sukurtas lėles - knygos personažus, dalyviai parsineša į mokyklą ar namus.
- „Pelėda – išminties ir pastovumo simbolis“ *
Trukmė: 1 val.
Programa skirta: ikimokyklinukams, 1 - 8 klasių mokinių grupėms.
Dalyviams pristatoma bibliotekos pelėdų ekspozicija. Vedėjai pristatinėjant eksponatus, „atgyja“ personažas – pelėdikė Bronikė, kuri papasakoja, parodo sukauptus eksponatus, akcentuoja dirbinių įvairovę, gaminimo medžiagų subtilybės. Supažindina su rokiškėnų literatūriniais kūriniais apie šį mistinį paukštį. Vėliau dalyviams demonstruojamos skaidrės apie Lietuvoje gyvenančių pelėdų rūšis, ypatumus, klausomasi paukščių balsų, išmokstama atskirti pelėdos balsą. Pasitelkus lietuvių tautosaką, atskleidžiamos slėpiningos galios, mitai, legendos apie šį, manoma, paslaptingą, antgamtinių galių turintį paukštį. Vyksta komandinis žaidimas “Lobio ieškojimas“. Praktinėje dalyje iš popieriaus lankstoma pelėda.
- „Miriorama – judanti knygos panorama“ *
Trukmė: 1 – 1,5 val.
Programa skirta: ikimokyklinukams, 1 - 8 klasių mokinių grupėms.
Edukacinės programos esmė - kitoks knygos skaitymas, t.y. perskaitę knygą, dalyviai ją aptaria kartu su bibliotekininkais, ant popieriaus ritinio piešia perskaitytos knygos susiliejančius vaizdus, veikėjus. Sukurta ritininė vaikų knyga pavirsta užburiančiu judančių vaizdų filmu – miriorama, kuri yra demonstruojama kaip judanti knygos panorama. Praktinėje dalyje vyksta kūrybinis komandinis darbas: skaitymas, mąstymas, minčių reiškimas, iliustravimas naudojant įvairią techniką, įtaigus kūrinio pristatymas auditorijai.
Trukmė: 1 – 1,5 val.
Programa skirta: 4 - 12 klasių mokinių grupėms.
Prezentacijos metu pristatoma ir pasakojama apie grafiką, jos rūšis, išraiškos priemones, piešimo elementus, formos. Rodomi sukurti grafikos darbų pavyzdžiai. Praktinėje dalyje kūrybinė užduotis – pasitelkus meninės išraiškos priemones, išbandomas grafikos menas, susikuriamas autorinis grafikos darbas - atvirukas draugui. Atviruką parsineša į namus.
Trukmė: 1 val.
Programa skirta: 1 - 8 klasių mokinių grupėms.
Programos įvadinėje dalyje vyksta projekto „Aukštaitijos ETNO kilimo kūrimas“ pristatymas, interaktyvaus „kilimo“ demonstravimas, mokymas skenuoti išmaniuoju įrenginiu ir atlikti užduotis. Dalyviai supažindinami su Lietuvos ežeringu Rokiškio kraštu, Dviragio ežero geografiniais duomenimis, ežere esančia pačia didžiausia Lietuvos sala, kurioje įsikūręs Salų miestelis. Remiantis pasakojamąja tautosaka ir kita informacija, pristatomi padavimai apie ežerą bei jo kilmę. Dalyviai žinias pasitikrina viktorinoje „Ar pažįsti žuvis?“. Praktinėje dalyje- kūrybinis užsiėmimas „Saginės žuvys“.
Trukmė: 1,5 val.
Programa skirta: 3 - 7 klasių mokinių grupėms.
Dalyviai išgirsta pasakojimą apie lietuvių mitologinę būtybę, sutinkamą tautosakoje, rašytojų kūryboje nuo seniausių laikų iki mūsų dienų – Baubą, ieško sąsajų su kitų tautų folkloru. Baubas - lietuvių vaikų mitologijos personažas, kuriuo senovėje gąsdindavo vaikus. Susipažinę su programos edukacine medžiaga, dalyviai išbando savo jėgas kūrybiniame procese - pasigaminti iš vilnos veltą darbelį. Bet, kad baubas gali būti visai nebaisus, ir, kad baimę galima nugalėti, įsitikina kiekvienas pagamintą Baubuką sušildo savo delnuose. Naujasis draugas Baubukas „parkeliauja“ į kiekvieno dalyvio namus.